piątek, 26 sierpnia 2016

pompa

poziom 1 - nie dogrzane pomieszczenia najdalej położone od listwy . poziom 2 - znacznie lepiej ale jeszcze jest delikatna różnica temperatur. poziom 3 - jest ok. W zależności od oporów hydraulicznych górnego źródła, których nie podałeś (długość najdłuższej pętli OP, itp), z dużym prawdopodobieństwem można domniemać, że pompka może być za słaba. Może trzeba było rozważyć Wilo Yonos 1/8. Podaj może jaka pompa była zainstalowana poprzednio, wtedy będzie można coś domniemywać. Wymieniłem pompkę cyrkulacyjną na energooszczędną, która przy tych samych parametrach ma o połowę mniejszy pobór prądu. stara pompka była bardzo podobnych parametrów Wilo RS25/6-3C. Ale ja nie twierdze że pompka obiegowa jest za słaba. Tylko wręcz odwrotnie, że jeśli jest ustawiona na maxa to nie zdąża się nagrzać posadzka a ciepła woda ( przy tak szybkim obiegu nie zdąża się wychłodzić ) i pompa ciepła odczytuje że posadzka ma już ustaloną temperaturę i wyłącza się. I dlatego mam wrażenie że Pompa ciepła przynajmniej ze 2 razy częściej się załącza i wyłącza. Może serwis separatorów zobrazuje to na przykładzie ( Przy ustawieniu pompki obiegowej na poziom 2 pompa ciepła pracuje tylko raz na dobę przez 6 godz. Natomiast przy ustawieniu na poziom 3 pompa ciepla włącza się i wyłącza trzy kronie na dobę tylko że pracuje po 2 godz. co na całą dobę wychodzi i tak 6 godz. ) Po zamontowaniu i ustawieniu na max ( porównywalnie do poziomu 3 w starej pompce ) zauważyłem że pompa ciepła częściej się włącza i wyłącza ale za to krócej chodzi. Czas sumaryczny dobowy pracy pompy raczej się nie zmienił. ja nie mówię o C.O.W tylko o CO. Jeśli jest różnica pomiędzy nazwą cyrkulacyjna i obiegowa to przepraszam. Wymieniłem pompę obiegową znajdującą serwis separatorów się wewnątrz pompy ciepła na WILO 25/1-6. I teraz moje pytanie brzmi, która opcja jest lepsza : a) popa ciepła włącza i wyłącza się częściej, ale jest na całej długości równomiernie podłoga nagrzana ? b) szukam optymalnej pracy pompki cyrkulacyjnej tak aby dogrzewało wszystkie pomieszczenia ale żeby pompa ciepła rzadziej się włączała ? ( tylko pewnie przy tym ustawieniu na początku każdy obieg, pętla będzie bardziej dogrzany niż na samym końcu ). Co o tym sądzicie ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz