środa, 21 marca 2018

filtracja

W Biorocku odstraszyła mnie wymiana tych worków. Handlowiec powiedział, że będę musiał wybulić 3500 za wymianę. Nie wiem ile kosztuje wywóz i utylizacja ale na działce nie mogę tego wyrzucić Jak zapytałem o gwarancję to okazało się, że zbiorniki produkują gdzie indziej a worki i wyposażenie gdzie indziej. Handlowiec firmy Techneau zapewnił mnie, że cała oczyszczalnia Epurfix jest produkowana w Polsce i wszystkie elementy są dostępne w razie czego od ręki. Tak czy inaczej przekonuje mnie ta technologia bezobsługowa. Mam tylko ulotkę Epurfix-a z parametrami podczyszczenia. Czy ma ktoś zdjęcia tych zbiorników lub jakieś foty z instalacjiJak otwieram pokrywę zbiornika z filtrem to mogę trochę wiórów wziąść do ręki i faktycznie jest to naturalne. Wygląda to jak grube trociny ale jest miękkie i pewnie daje dużą porowatość i przepuszczalność. Powiedziano mi, że raz do roku muszę przemieszać 15cm górnej warstwy tego złoża aby mieć zapewnione te wysokie parametry podczyszczenia przez cały okres użytkowania. Mogę zrobić to sam i nic mnie przepychanie rur Warszawa to nie kosztuje.Poczekajmy na Twoje rachunki, jak je kiedykolwiek pokażesz. Na razie wszędzie piszesz, że jest 2,6 kWh na cwu przez 2 godziny grzania dziennie, jeśli dobrze pamiętam.rozłóż na siatce zbrojeniowej i tyle, przy zalewaniu trochę poszarpcie ta siatką co by się lekko uniosła ...Styropian,na to dystanse 2-3 cm ,na dystansach siatka 10x10 i na niej rozlozone kabeli..będzie to banglać? A wykonawca posadzki nie bedzie mruczał?,ze cos nie tak? jeszcze mam pytanie odnosnie sterowania bo przyznaje temat dla mnie obcy calkowicie. Wymyslilem ze salon,kuchnia i przedpokoj bede grzal kabelkami w posadzce..no i lazienka i miedzy tymi pomieszczeniami nie ma przegrod ,dzrzwi itd(oprócz lazienki.) Natomiast 3 pozostałe pokoiki beda na konwektorach które maja dedykowany sterownik(atlantic). I teraz pytanie czy do takiego 2-3 strefowego grzania mogfe uzyć dowolnego streownika,inynymi slowy czy takie sterowanie jest kompatybilne czy trzeba uzywac dedykowanych? jak byś nie zrobił to i tak będzie działało, najwięcej krzyku robią ci co takiego ogrzewania na oczy nie widzieli Jeśli to prawda to ten KOP jest kiepski przy PCI 10KW, ale może dla niektórych to zbyt wysoka matematykka Łatwo się to robi bo jak zdejmę pokrywę to wszystkie elementy jak dozownik huśtawkowy i panel rozsączający łatwo się zdejmuje. Wszystko jest plastikowe. Jak nie będzie mi się chciało samemu tego mieszać to mogę to komuś zlecić i wtedy zapłacę parę groszy Warto zapytać o szczegóły u któregoś z dystrybutorów. Oni mają kontakt z handlowacami tej firmy. Pewnie nie wszystko jest jasne i nie wszystko nam to mówi bo my też sprawdzaliśmy różne oczyszczalnie i kontaktowaliśmy się z innymi handlowcami. Każdy system miał jakieś zalety i wady. Akurat w Epufix-ie przekonały nas koszty użytkowania Mogliśmy ją kupić w u nas w N.S. ale w hurtowni Unimax nie mieli jej a chcieliśmy ją najpierw zobaczyć. Proponowali nam też wyjazd do magazynu firmy Help w Kętach koło Bielska-Białej. Tam też ją mają, ale to już za daleko dla nas. Co do wylewki akumulacyjnej to ja się projektuje do zapotrzebowania czy po prostu powinna być nie mniejsza niż. "x" cm ?Ktos tu napisał ze nie mozna klasć kabli grzejnych na styropianie,tylko na betonie i przykrywac betonem..To tworzy problem troche,a co sie stanie jak rozloze kable na styropianie(na folii) i zaleje 6 cm betonem? Nie będa działać? To jak działa podłogówka wodna? W końcu kupiliśmy Epurfix-a w firmie w Krakowie. Mają tam magazyn i oczyszczalnia stoi na placu. Jak narazie pracuje bez zastrzeżeń. Krótko dopiero (kilka miesięcy), ale zobaczymy jak się będzie sprawdzać za jakiś czas. Za Epurfix-a dałem 11.500 netto. Tyle kosztował mnie osadnik plus zbiornik z filtrem kokosowym i studzienka zamykająca. Instalacja kosztowała mnie 3.500 netto z materiałem. Całość prawie 20.000 brutto. Co dwa lata zapłacę za wywóz z osadnika gnilnego. Po 10 latach wymiana filtra 1.500 netto. No i bakterie do kibelka 100 netto co pół roku. Tyle mnie to wszystko kosztujeFotek nie robiłem. Pewnie za jakiś czas jeszcze się pojawią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz