środa, 21 marca 2018

taryfa

a w ogóle chciałem tylko grzejniki,bo chcialem miec jak największy wpływ na sterowalność,bazujac na tym ze domek nie bedzie sie szybko wychładzał.Podlogówki nie chciałem nigdy w zadnej postaci,ale ze tak powiem,czym wiecej czytam tym bardziej mnie nęci żeby ,,kawalek, jej zrobic...oczywiscie kablami,zadne rurki z wodą w gre nie wchodzą bo przy tym domu to archaizm i koszty. Dlatego pomyslalem nad mieszanym systemem ,nie jestem pewien ale wtedy chyba będe miał wieksze pole manewru do wysterowania tego wszystkiego tak zeby było komfortowo.Przy akumulacjii zawsze moze byc za cieplo lub za zimno ,oczywiscie w kontekscie łapania sie na drugą taryfejuz powaznie,przeciez podlogowka ma także wady tym bardziej akumulacyjna,tak samo grzejnik ma wady(choc ja nie znam albo są malo istotne),ja chce to pomieszać.Nie wiem jak w praktyce dziala podłogówka na kablach..ale wiem z autopsjii jak grzeja konwektory w domku i mi sie to podoba,bardzo szybko nagrzewasz dane pomieszczenie,jesli dom jest cieply to sam w sobie jest także akumulatorem tego ciepła ,czyli temp nagrzanego powietrza po wyłaczeniu ogrzewania nie spada lawinowo.W podogwce jest II taryfa a oodaje w pierwszej...ale jesli pomieszczenie samo w sobie nie traci szybko ciepla totak samo konwektor sobie poradzi chocby i 50/50% w dwoch taryfach. Przeciez tak naprawde to nieistotne jakim systemem grzejemy i jak dlugo tylko jak szybko dom traci temp....Moj kolega ma dom klocek technologia lata 80-te...kotlownia na wegiel...jezusie ile on tego wongla i drewna spala a dom normalnie promieniuje tym goracem zero trzymania temp. wiec jak dom do niczego to niczym ekonomicznoie nie ogrzejesz. Juz gdzies na forum to opisywalem : zima srednio -2...- 8 C konwektor ustawiony w domku kanadyjskim na 23-24 C grzal cala noc...rano o 6 calkowicie sie wylanczal....i ponownie zalanczal sie jesli temp spadlaby ponizej 20 C ....do godziny 15-16 bardzo cieplo i grzejnik sie nie wlanczal ,sciany drewniane 22cm ,welna 15 cm... czytam tu na forum nie raz ze grzejcy akumulacyjnie nie grzeja tej posadzki od 22 do 6 rano no a przeciez tyle trwa tani prad...nie grzeja bo tyle nie potrzebuja,nawet w tym watku widziaem wpis gdzie trudno wysterowac stala temp. bo byle sloneczko ja zaburzy i juz okna trzeba otwierac. mój znajomy ktory buduje tuż obok mnie realizuje ten scenariusz przy podobnym domu do mojego więc mam na bieząco wgląd jak to wygląda...no i to mnie utwierdziło ze dobrze ze nie wszedłem w te ogrzewanie centralne gazowe..koszty inwestycyjne+robocizna straszne,no i przy tej cenie gazu u nas wychodzi za 1 kWh gazu drożej niż prad w II taryfie,wuiec to całkowicie nie ma sensu. czyli jesli obciązalnośc danego sterownika pasuje to nie powinno byc problemów z praca urzadzeń róznych firm?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz